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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-45 분
-
연령
6+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
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아티스트
-
인원
게임 소개
북웜즈는 웜 역할을 하는 플레이어가 인접한 책에서 문자를 찾아 단어를 형성하는 간단한 단어 검색 게임이다.
라운드 플레이
적어도 두 판은 치세요. 각 라운드는 무승부 더미가 소진될 때까지 셋업과 게임 플레이로 구성된다.
게임 플레이
각 턴마다, 현재 선수는 …
위치로부터 문자 경로에 인접한 문자를 검사합니다.
근처의 문자 및 그림 더미에서 문자 하나를 사용하여 단어를 호출합니다.
책벌레를 마지막으로 사용한 글자의 위치로 이동합니다.
사용된 모든 책 타일을 수집합니다.
수집한 타일을 거꾸로 앞에 놓습니다.
그림 더미에서 임의의 타일을 가져와서 빈 보드 공간에 놓습니다.
점을 이동합니다.
두더지는 인접한 책벌레로부터 무작위로 책을 훔치는데 사용됩니다.
움직이기
당신의 책벌레들을 당신의 단어를 형성하기 위해 첫 글자가 사용될 장소로 옮기세요. 이 위치는 웜’터널”의 현재 위치에서 빈 공간 5개의 연속 “ 내에 있어야 합니다. 그러나 두더지 옆이나 옆으로는 이동할 수 없습니다.
이 단어는 인접한 문자들을 순차적으로 조합하고 선택적으로 그림 더미에서 문자나 빅램을 조합한다.
다른 사람이 확인할 단어를 외칩니다.
사용한 타일을 집어들면 거꾸로 앞에 놓이게 됩니다.
웜을 마지막으로 사용한 문자로 이동합니다.
팁: 값이 가장 높은 문자를 사용해 보십시오.
두더지 이동
현재 플레이어는 차례가 끝날 때 점을 찍습니다. 두더지는 방금 만들어진 단어의 첫 글자와 일치하는 글자의 책 타일로 이동합니다.
두더지가 벌레 옆으로 이동하면 플레이어는 자신이 수집한 편지 타일 중 하나를 무작위로 잃게 된다. 현재 플레이어는 해당 플레이어와 스쿼의 타일 중 하나를 선택하여 임의의 보드 위치에 면을 올려놓는다.
라운드 종료
더 이상 말이 형성될 수 없다고 모든 선수가 동의하면 경기는 끝난다.
각 플레이어는 수집한 책을 점수 매기고 점수표에 기록한다. 설치를 반복하고 한 판 이상 더 플레이하십시오.
설치를 반복하고 두 번 이상 플레이합니다.
게임 종료
마지막 라운드가 끝나면 승자가 가장 많은 포인트를 갖게 된다. 동점일 경우 가장 어린 선수가 승리합니다.
—출판사의 설명
라운드 플레이
적어도 두 판은 치세요. 각 라운드는 무승부 더미가 소진될 때까지 셋업과 게임 플레이로 구성된다.
게임 플레이
각 턴마다, 현재 선수는 …
위치로부터 문자 경로에 인접한 문자를 검사합니다.
근처의 문자 및 그림 더미에서 문자 하나를 사용하여 단어를 호출합니다.
책벌레를 마지막으로 사용한 글자의 위치로 이동합니다.
사용된 모든 책 타일을 수집합니다.
수집한 타일을 거꾸로 앞에 놓습니다.
그림 더미에서 임의의 타일을 가져와서 빈 보드 공간에 놓습니다.
점을 이동합니다.
두더지는 인접한 책벌레로부터 무작위로 책을 훔치는데 사용됩니다.
움직이기
당신의 책벌레들을 당신의 단어를 형성하기 위해 첫 글자가 사용될 장소로 옮기세요. 이 위치는 웜’터널”의 현재 위치에서 빈 공간 5개의 연속 “ 내에 있어야 합니다. 그러나 두더지 옆이나 옆으로는 이동할 수 없습니다.
이 단어는 인접한 문자들을 순차적으로 조합하고 선택적으로 그림 더미에서 문자나 빅램을 조합한다.
다른 사람이 확인할 단어를 외칩니다.
사용한 타일을 집어들면 거꾸로 앞에 놓이게 됩니다.
웜을 마지막으로 사용한 문자로 이동합니다.
팁: 값이 가장 높은 문자를 사용해 보십시오.
두더지 이동
현재 플레이어는 차례가 끝날 때 점을 찍습니다. 두더지는 방금 만들어진 단어의 첫 글자와 일치하는 글자의 책 타일로 이동합니다.
두더지가 벌레 옆으로 이동하면 플레이어는 자신이 수집한 편지 타일 중 하나를 무작위로 잃게 된다. 현재 플레이어는 해당 플레이어와 스쿼의 타일 중 하나를 선택하여 임의의 보드 위치에 면을 올려놓는다.
라운드 종료
더 이상 말이 형성될 수 없다고 모든 선수가 동의하면 경기는 끝난다.
각 플레이어는 수집한 책을 점수 매기고 점수표에 기록한다. 설치를 반복하고 한 판 이상 더 플레이하십시오.
설치를 반복하고 두 번 이상 플레이합니다.
게임 종료
마지막 라운드가 끝나면 승자가 가장 많은 포인트를 갖게 된다. 동점일 경우 가장 어린 선수가 승리합니다.
—출판사의 설명
BookWorms is a simple word search game where players, acting as worms, find letters in adjacent books to form words.
PLAY IN ROUNDS
Play at least two rounds. Each round consists of setup and game play until the draw piles are depleted.
GAME PLAY
On each turn, the current player …
Examines letters adjacent to and in a path of letters from their location.
Calls out a word using any nearby letters and optionally one letter from a draw pile.
Moves their bookworm to the location of the last letter used.
Collects all the book tiles used.
Places the tiles collected upside down in front of them.
Takes a random tile from the draw pile and places it face up on any empty board space.
Moves the mole.
The mole is used to steal a random book from an adjacent bookworm.
Making a Move
Move your bookworm onto a location where the first letter will be used to form your word. The location must be adjacent to, or within a continuous “tunnel” of five empty spaces from your worm’s current position. However, you cannot move next to, or pass next to the mole.
The word will be a combination of adjacent letters in sequential order and optionally a letter or bigram from any draw pile.
Call out the word for others to verify.
Pick up the tiles used and them place in front of you upside down.
Move the worm to the location of the last letter used.
TIP: Try to use letters with the highest values.
Moving the Mole
The current player moles the mole at the end of their turn. The mole is moved onto a book tile whose letter matches the first letter of the word just made.
If the mole is moved next to a worm, that player loses one of their collected letter tiles at random. The current player selects one of the that player’s tiles and places it face up on a random board location.
ENDING THE ROUND
When all players agree that no more words can be formed, the game is over.
Each player tallies their collected books’ points and records them on a score sheet. Repeat the setup and play at least one more round.
Repeat the setup and play at least two rounds.
ENDING THE GAME
At the end of the last round, the winner will have the most points. In case of a tie, the youngest player wins.
—description from the publisher
PLAY IN ROUNDS
Play at least two rounds. Each round consists of setup and game play until the draw piles are depleted.
GAME PLAY
On each turn, the current player …
Examines letters adjacent to and in a path of letters from their location.
Calls out a word using any nearby letters and optionally one letter from a draw pile.
Moves their bookworm to the location of the last letter used.
Collects all the book tiles used.
Places the tiles collected upside down in front of them.
Takes a random tile from the draw pile and places it face up on any empty board space.
Moves the mole.
The mole is used to steal a random book from an adjacent bookworm.
Making a Move
Move your bookworm onto a location where the first letter will be used to form your word. The location must be adjacent to, or within a continuous “tunnel” of five empty spaces from your worm’s current position. However, you cannot move next to, or pass next to the mole.
The word will be a combination of adjacent letters in sequential order and optionally a letter or bigram from any draw pile.
Call out the word for others to verify.
Pick up the tiles used and them place in front of you upside down.
Move the worm to the location of the last letter used.
TIP: Try to use letters with the highest values.
Moving the Mole
The current player moles the mole at the end of their turn. The mole is moved onto a book tile whose letter matches the first letter of the word just made.
If the mole is moved next to a worm, that player loses one of their collected letter tiles at random. The current player selects one of the that player’s tiles and places it face up on a random board location.
ENDING THE ROUND
When all players agree that no more words can be formed, the game is over.
Each player tallies their collected books’ points and records them on a score sheet. Repeat the setup and play at least one more round.
Repeat the setup and play at least two rounds.
ENDING THE GAME
At the end of the last round, the winner will have the most points. In case of a tie, the youngest player wins.
—description from the publisher
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