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7.6
모자이크: 문명의 이야기
Mosaic: A Story of Civilization (2022)
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  • 인원

    2-6 명

    BGG추천: 3-5 명
  • 게임시간

    120-120 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 12+
  • 게임 난이도

    2.96 / 5

게임 소개

<모자이크: 문명의 이야기>는 글렌 드로버가 디자인한 문명 건설 게임입니다. 그의 작품 중에 잘 알려진 작품으로는 <에이지 오브 엠파이어 III: 발견의 시대>, <레일웨이즈 오브 더 월드>, <시드 마이어의 문명: 보드게임>, <라쿤 타이쿤> 등이 있죠.
<모자이크: 문명의 이야기>는 행동 선택형 게임입니다. 자신의 차례가 되면 일곱 가지 행동 중 하나를 수행하게 됩니다.

-새로운 기술 습득(기술 제안에서 카드 1장 선택)
-새로운 도시/마을 설립 또는 프로젝트 건설(건설 제안에서 카드 1장을 선택하고 돌, 아이디어, 인구 등의 비용 지불)
-불가사의 건설(사용 가능한 불가사의 타일 1개를 선택하고 돌과 식량 지불)
-군사 병력 고용 또는 이동(돈을 지불하고 군사 병력을 추가하거나 이미 가지고 있는 군사 병력을 이동)
-자기 문명의 인구 증가시키기(인구 성장 제안에서 카드 1장을 선택하고 식량 지불)
-무엇이든 구매하는 용도로 사용되는 핵심 재화 생산(자신의 인구를 해당 재화 유형의 보너스에 추가함으로써 식량, 돌, 아이디어 중 하나를 생산)
-범용 재화인 돈을 거래하거나 세수 확보(거래/세금 제안에서 카드 1장 선택)

모든 기술과 프로젝트는 문명에 고유한 능력을 부여하고, 9가지 문명 요소(과학, 경제, 식량 생산, 인구/건강, 건설, 문화, 정부, 군사/제국, 도시화) 중 하나의 증대를 상징하는 기호를 제공합니다.

이러한 요소를 획득하는 것은 자신의 문명만의 고유한 모자이크를 만들기 위해 중요합니다. 다채로운 새 기술의 필요 조건이기도 하고, 득점 요소이기도 합니다. 또한, 문명의 여러 요소 중 한두 요소를 전문화하면 해당 유형의 ‘황금기’를 만끽할 수도 있습니다.

게임이 진행되고 문명이 성장해 가면, 4개의 덱에서 최종적으로 득점 카드들이 공개됩니다. 득점 카드가 공개될 때마다 여러분의 문명은 도시와 군사 병력으로 지배한 지역 각각에 대한 점수를 얻을 것입니다.

세 번째 득점 카드가 공개된 후, 마지막 차례를 진행하고 나서 게임이 끝납니다. 그러면 여러분은 도시와 마을, 불가사의, 프로젝트, 황금기, 그리고 각자 자신만의 문명 요소에서 얻은 카드들을 바탕으로 점수를 계산합니다.
Mosaic: A Story of Civilization is a Civilization-Building game from Glenn Drover, designer of, among others, Age of Empires III: The Age of Discovery, Railways of the World, Sid Meier's Civilization: The Boardgame, and Raccoon Tycoon.

Mosaic is an action selection game. On your turn, you will perform one of seven actions:

Learn a New Technology (select a card from the Technology Offer)
Found a New City or Town, or Build a Project (select a card from the Build Offer and pay the cost in stone, ideas, and population)
Build a Wonder (select one of the available Wonder Tiles and pay Stone and Food)
Recruit or Move Military Units (pay money and add Military Units or move those that you already have)
Increase your civilization’s Population (select a card from the Population Growth offer and pay food)
Produce Key Currencies used to purchase everything in the game (Produce one of: Food, Stone, or Ideas by adding your Population to your bonus in that currency type)
Trade or Tax to raise Money, which is the Universal Currency (select a card from the Trade/ Tax offer)


All Technologies and Projects give your Civilization unique abilities, as well as symbols that represent the increase in one of the 9 Components of Civilization:

Science – All learning
Economy
Food Production
Population/ Health
Building
Culture
Government
Military/ Empire
Urbanization


Acquiring these Components is important in creating the unique mosaic of your civilization. They are used as prerequisites for many new technologies, as well as for scoring. Also, by pursuing specialization in one or more Civilization Components, you may be able to claim a ‘Golden Age’ of that type.

As the game goes on and your Civilization grows, scoring cards are eventually revealed from the four decks. Each time a scoring card is revealed, your Civilization will score for each region that you dominate with your cities and military units.
After the third scoring card is revealed, there is one final turn and the game ends. You will then score for your cities and towns, your wonders, projects, and golden ages, and for all of your cards that score for your unique Civilization Components.

-description from publisher

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