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For Bloody Honor: The Russian Civil War (2006)
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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: 2-2 명
  • 게임시간

    120-120 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    2.00 / 5

게임 소개

ATO (2012) 에디션 설명

비록 그 뿌리는 수십 년 전으로 거슬러 올라가지만, 아마도 비옥한 혁명을 위해 추방된 블라디미르 레닌을 러시아 땅으로 되돌아가기 위한 독일의 전쟁 노력의 일환으로 스위스에서 스웨덴 페리까지 호위하는 특별한 기차와 함께 시작되었다고 말할 수 있을 것이다. 독일인들은 러시아를 전쟁에서 빼기를 바랐지만, 세상이 얼마나 바뀔지는 꿈에도 생각하지 못했다.

이제 어게인스트 더 오즈(Against the Ods)는 러시아 내전의 복잡한 양상을 탐험할 수 있게 해준다.러시아 분파! (멀티 플레이어 게임에서 레즈가 패배하면 게임은 아직 끝입니다!) 유혈의 명예를 위하여: 남북전쟁 루스카야는 정치적 영향, 철도, 외국의 개입, 그리고 볼셰비키에게 — 그들의 내부 적과 전체 서방 동맹에 대항하여 볼셰비키에게 승리할 수 있는 가장 좋은 기회를 준 백위파 사이의 불협화음의 상호작용을 포착했다. (예, 영국, 프랑스, 캐나다, 호주, 인도, 일본, 그리고 심지어 뒤늦게까지 러시아에 주둔하고 있는 미군이 있었다.

포 블러디 아너는 1918년 말부터 1921년 말까지 각각 4개월간의 실시간 턴을 나타내는 10개의 게임 턴을 포함하고 있으며, 두 턴이 비슷하지 않음을 보장하는 chit pull로 구동된다. 부대는 다양한 규모의 조직된 부대를 나타내며, 각각의 카운터(탱크 제외)는 상대적으로 동일한 전력을 가지고 있다. 그렇다, 상황에 따라, 이것은 주사위”게임…의 버켓이 될 수도 있고, 지역의 운명이 될 수도 있다. 패배는 손실된 유닛뿐만 아니라 귀국의 유닛이 상대방이 더 많은 것을 제공한다고 결정할 수 있기 때문에 잠재적인 탈주에도 큰 피해를 입힐 수 있습니다!

당신은 빨갱이로서 역사를 반복하고 소련 사회주의 공화국 연방을 만들 수 있습니까? 아니면 백인들로서 20세기의 상황을 바꿀 수 있나요?알 수 있는 유일한 방법은 &ldquo를 하는 것이다.포베다” (승리).

보너스 게임 인사이드! 또한 이번 호에는 디자이너 폴 로보가 만든 두 번째 보너스 게임인 오퍼레이션 세르베루스도 포함되어 있다. 이 작은 포켓 배틀 게임은 1942년 2월 독일 해군의 육중한 해상 부대가 영국 해협을 급강하하여 영국 해군과 공군의 바로 코밑에 도달한 유명한 사건을 묘사하고 있습니다!

지도 - 하나의 전체 색상 22"x34" 지도 시트
카운터 - 240개의 풀 컬러 1/2"다이컷 피스
규칙 길이 - 12페이지
차트 및 표 - 2페이지
복잡성 - 중간
카드놀이의 적합성 - 불량

설계 - Mark Woloshen
개발 - Lembit Tohver
그래픽 - Mark Mahaffey

'오즈 매거진' #37에 대항해서요



Firefight (2006) 에디션 설명

러시아 내전을 다룬 마크 월로선의 서사시 게임은 역사 학생들에게 이 복잡한 시기의 뉘앙스를 가르쳐주고 있다. 이제 파이어 게임즈는 워 게임으로 제공합니다. 이 게임은 규칙이 모든 것을 단순하게 다루고 있기 때문에 올바른 결정을 내리는 것은 숙달하기 어렵게 만듭니다! 정치적 영향력과 신병 모집은 필수적이고 현실적인 역할을 하는데, 이러한 결정들이 군부대와 그들의 사용에 영향을 미칠 것이기 때문이다! 기술(탱크, 항공기)도 중요하지만 혼자서는 이길 수 없다. 아름다운 지역 지도는 각 지역이 정치적으로 중요한 역할을 하기 때문에 전쟁의 거대한 확장을 한눈에 알 수 있다. 이 게임은 믿을 수 없을 정도로 배우기 간단하지만 체스처럼 숙달하기 어렵습니다. 1918년부터 1922년까지의 러시아 내전에 관한 거대한 전략 게임으로, 각 턴마다 5 - 1만 5천명의 병력으로 구성되어 있으며 탱크, 항공기, 장갑차, 장갑열차는 추상화 되어 있다. 한 선수는 레드 플레이를 하고, 다른 한 명은 화이트 파벌(폴란드, 콜차크, 데니킨 등) 플레이를 한다. 지도는 여러 구역으로 나뉩니다. 마크 월로선이 디자인한 이 게임은 RCW의 복잡성에 대해 배우기 위해 학생들이 자주 사용하는 게임을 디자인했다. 따라서, 그것은 정치적 영향과 통제가 군사 행사에 어떤 영향을 미치는지에 초점을 맞추고 있다. 군사적 수단만으로는 이길 수 없다. 이 게임은 활성화에 의존하며 군대를 양성하기 위해 새로운 남자를 모집하는 것이 게임의 정치적 현실에 매우 중요한 주제입니다. 다른 전략 RCW 게임과 달리 몇 시간 안에 플레이할 수 있다.


ATO (2012) edition description

Though the roots went back decades before, maybe you could say it “started” with a special train, guarded from Switzerland to a Swedish ferry… as part of the German war effort…to “plant” an exiled Vladimir Lenin back into Russian soil, fertile for revolution. The Germans hoped to take Russia out of the war, but they never dreamed how much the world would change.

Now, Against the Odds lets you explore the tangled facets of the Russian Civil War, with the historical situation exemplified by a game that handles two to four players…with up to three of them commanding the “White” Russian factions! (In multi-player games, if the Reds are defeated, the game isn’t over yet!) For Bloody Honor: Civil War Russkaya captures the interactions of political influence, railways, foreign intervention, and the discord among the White factions that gave the Bolsheviks their best chance to win in a battle against — as it seemed to them — their internal enemies and the whole Western Alliance. (Yes, there were British, French, Canadian, Australian, Indian, Japanese, and even U.S. troops fighting in Russia as late as 1920…and even later for the Japanese).

For Bloody Honor includes 10 game turns, each representing 4 months of real time from the end of 1918 to the end of 1921, and driven by chit pull which will guarantee no two turns are alike. Units represent organized troops of various sizes, with each counter (except tanks) of relatively equal strength. Yes, depending on the situations, this can become a “buckets of dice” game…or the fate of a region (and the political points that go with it) may hinge on a single unit. Defeat can be costly, not only in lost units but in the potential for defecting as your units may decide the other side has more to offer them!

Can you, as the Reds, repeat history and form a Union of Soviet Socialists Republics? Or can you, as the Whites, change the course of events in the 20th century?” The only way to find out is by playing to “Pobeda” (victory).

Bonus Game Inside! Also included in this issue is a second, bonus game, Operation Cerberus by designer Paul Rohrbaugh. This small Pocket Battle Game depicts the famous event of Feb. 1942 where heavy surface units of the German Navy dashed up the English Channel to reach home waters - right under the noses of the Royal Navy and Air Force!

Map - One full color 22"x34" mapsheet
Counters - 240 full color 1/2" die-cut pieces
Rules length - 12 pages
Charts and tables - 2 pages
Complexity - Medium
Solitaire suitability - Poor

Design - Mark Woloshen
Development - Lembit Tohver
Graphics - Mark Mahaffey

Against the Odds Magazine #37.



Firefight (2006) edition description

Mark Woloshen's epic game covering the Russian Civil War has been teaching history students the nuances of this complicated period. Now, Firefight Games offers it as a wargame. The game is unique for the rules cover everything in simplicity yet, making the correct decision makes it tough to master! Political influence and recruiting plays a vital and realistic role, for these decisions will impact military units and their use! Technology (tanks, aircraft) is important but it alone cannot win the game. The beautiful area map conveys at a glance the massive expanses of the war, for each area plays a critical political role. The game is deceptively simple to learn, yet, like Chess, hard to master. A grand strategic game on the Russian Civil War from 1918 to 1922, with each turn being four months, units represent 5 - 15,000 men, while tanks, aircraft, armor cars and armor trains are abstracted amounts. One player plays the Red , the other plays the White Factions (Polish, Kolchak, Denikin etc). The map is divided into zones. The game, designed by Mark Woloshen, designed a game that is used frequently by his students to learn about the complexities of the RCW. Thus, it is focused on how the political influence and control impacted the military events. One cannot win by military means alone. The game relies on activations and recruiting new men to man the armies is of major importance subject the game's political realities! Unlike other strategic RCW games, this plays in a few hours' time.

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