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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    10-30 분

  • 연령

    9+

    BGG추천: 8+
  • 게임 난이도

    2.14 / 5

게임 소개

2017년 최우수 조합 게임상 수상작인 벅은 육각형 판 위에 모양을 만든 뒤 서로를 잡아먹는 2인 조합 게임이다. 살아남은 모양은 한 플레이어가 성장할 공간이 부족해질 때까지 다른 큰 모양으로 자란다.

이 게임은 육각형 타일링에 흰색과 검은색 스톤을 사용하여 플레이됩니다. 저자는 처음에는 "hex3"보드에서 연주하고, 약간의 기술을 익힌 후에만 더 큰 보드에서 연주할 것을 강력히 권한다.

이 게임은 저자가 "지각적 결합"이라고 불리는 인지 현상에 대해 생각하고, 그 특수성을 고려할 때 조합형 게임을 인간의 마음에 더 쉽게 이해할 수 있도록 하기 위해 어떻게 사용할 수 있는지에 대해 생각한 데서 유래했다.

규칙과 배경은 여기서 확인할 수 있습니다.

요약:.

벌레는 보드에 연결된 같은 색의 돌들로 이루어진 전체 그룹입니다. 돌 한 개도 벌레입니다.

벌레의 크기는 그것이 포함하고 있는 돌의 개수입니다.

보드는 비어있는 상태로 시작합니다. 블랙은 빈 공간에 검은 돌 하나를 놓는 것으로 게임을 시작합니다. 그리고 화이트부터 시작해서 선수들이 돌아가며 한다. 각 차례는 3단계로 진행됩니다. 1) 성장, 2) 먹기, 3) 보너스 성장

1) 성장: 빈 공간에 돌을 놓아 새로운 버그를 시작하거나 기존의 버그를 한 돌씩 키우세요. 버그를 병합할 수 없으며, 배치하기 전에 색상에 관계없이 보드에서 가장 큰 버그보다 크게 버그를 키울 수 없습니다.

2) 먹기: 같은 모양의 하나 이상의 적 벌레(회전과 반사)에 인접한 모든 벌레는 적 벌레를 먹어야 합니다.

3) 보너스 증가: 각각의 버그에 인접한 빈 공간에 당신의 색깔의 돌을 놓아 정확히 1개씩 먹은 각각의 버그들의 크기를 증가시키세요.

같은 색깔의 다른 벌레와의 합병을 통해 불가피하게 한 벌레가 1 이상 자라야 한다면 먹이는 발생하지 않는다.

만약 벌레가 자라난 후에 같은 모양의 적 벌레와 인접한다면, 가능하면 적의 벌레를 잡아먹고 다시 자라야 한다.

스톤을 배치 단계에 올리지 못한 첫 번째 플레이어가 승리합니다.
Bug, winner of the 2017 best combinatorial game award, is a 2 player combinatorial game where you build shapes on a hexagonal board, which then eat each other. The shapes that survive grow into different, larger shapes until one player runs out of space to grow (and thus wins).

The game is played with white and black stones on any hexagonal tiling. The author strongly recommends playing at first on a "hexhex3" board, and playing on larger boards only after accruing some skill.

The game originated in the author's thinking about a cognitive phenomenon called "perceptual binding", and how it may be used to make combinatorial games more easily understandable to the human mind, given its peculiarities.

Rules and background can be found here.

Summary:

A bug is an entire group of connected, same-color stones on the board. A single stone is also a bug.

The size of a bug is the number of stones it contains.

The board starts empty. Black begins the game by placing one black stone on any empty space. Then, starting with White, the players take turns. Each turn has 3 steps, taken in order: 1) Grow, 2) Eat, 3) Bonus Grow

1) Grow: Place a stone on an empty space to either start a new bug or grow one of your preexisting bugs by one stone. You may not merge bugs, and you may not grow a bug to be larger than the largest bug on the board (regardless of color) prior to placement.

2) Eat: All your bugs which are adjacent to one or more enemy bugs of the same shape (possibly rotated and reflected) must eat (capture) those enemy bugs.

3) Bonus Grow: Increase the size of each of your bugs that ate, by exactly 1, by placing a stone of your color on any empty space adjacent to each such bug.

If eating would unavoidably force a bug to grow by more than 1 through a merger with another bug of the same color, no eating occurs.

If, after growing, a bug is adjacent to an identically-shaped enemy bug, it must eat the enemy bug (and grow again) if possible, and so on.

The first player who CANNOT place a stone in the placement step WINS.

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