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    4.00 / 5

게임 소개

야망은 일반적인 카드 게임을 하는 속임수입니다. 인디 디자이너 마이크 처치(Mike Church)가 발명한 게임으로, 우연의 역할("핸드럭")을 최대한 작게 만드는 것이 목표였다.

일반적인 목표는 한 라운드에서 가장 많은 점수를 얻는 것을 피하고, 그 이상의 점수를 얻는 것이다. (즉, 120점이 42-34-25-19로 쪼개지면 '34'가 가장 좋고, '42'가 최악이다.) 닐과 슬램으로 알려진 보너스는 각각 점수가 없거나 75점 이상이면 주어진다. 따라서, 거의 모든 손은 어떤 전략을 가지고 있다: 끔찍한 손은 거의 존재하지 않는다.

야망은 카드와 마찬가지로 플레이어의 게임이며 다양한 전략적 목표의 상호작용입니다.

개선을 위해, 그 발명가는 2003년 11월 첫 번째 출판 이후 게임을 여러 번 업데이트했다. 가장 최근의 규칙은 2012년 7월에 발표되었다.
Ambition is a trick taking standard deck playing card game. It was invented by Indie designer Mike Church whose stated goal was to create a trick game where the role of chance ("hand-luck") was as small as possible.

The usual object is to avoid taking the most points in a round and, secondarily, to score as many as possible up to that. (That is, if the 120 points split 42-34-25-19, it's best to be the '34' and worst to be the '42'.) Bonuses, known as Nil and Slam, are given respectively for taking no points or for taking 75+. Thus, almost any hand dealt has some strategy: few terrible hands exist.

Ambition is as much a game of players, and the interactions of their varying strategic objectives, as of cards.

For improvement's sake, the inventor has updated the game several times since its first publication in November 2003. The most recent rules were published in July 2012.

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