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The Moscow Campaign: Strike and Counterstrike Russia (1972)
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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: 1-1 명
  • 게임시간

    120-120 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 16+
  • 게임 난이도

    2.13 / 5

게임 소개

1941년 모스크바 전역, 파업, 반격 러시아()는 SPI가 이전에 거의 같은 사건을 다루었던 모스크바 전투(원래 전략 & 전술 잡지 #24)의 후속작이다.

모스크바 전역은 러시아의 수도에 대한 독일의 마지막 공격과 소련의 첫 번째 반격을 다룬다. 척도는 1헥스 당 6마일, 1회전 당 3일입니다. 청색 독일군과 갈색 소련군은 주로 사단이다. 소련은 몇 개의 군단이 있으며, 일부 독일 기계화 사단은 전투에서 탈락할 경우 전투그루펜으로 대체된다. 비록 그들은 "역사적"표현을 가지고 있지만, 그 형태는 꽤 일반적이다. 그것들은 전투 요소, 이동 허용, 나토 상징을 보여준다. 가장 강력한 것은 독일의 6-8 기갑 사단이고, 가장 흔한 것은 소련의 1-4 보병이다.

게임은 이르면 1941년 9월 30일부터 12월 31일까지 시작될 수 있다. 다양한 시작점, 종착점, 독일군의 전투 순서는 24개의 시나리오를 만들어내며, 31개의 턴 모두 지속되며, 나머지는 10월과 11월 초의 독일 공세와 연말의 소련 공세에 초점을 맞춘다.

4색 지도는 미적 보석은 아니지만 기능적이다. 도시, 강, 철도, 숲, 늪, 호수, 소련의 요새 및 시나리오 시작선을 보여준다.

플레이어는 기계화된 유닛의 이동 단계, 전투 단계, 두 번째 이동 단계를 번갈아 가며 진행한다. 통제 구역은 "semi-active"입니다. (출입하거나 떠날 때 추가적인 이동 포인트가 필요하지만 인접한 적들 간의 전투를 의무화하지는 않습니다.) 적층 한계는 16진수당 모든 크기의 세 단위입니다.

전투 결과 표에는 제거, 교환, 후퇴 결과가 나와 있습니다. 11대 1의 오즈가 필요하지만 이동 중 오버도 가능합니다. 독일인들은 아이젠반 바우트루펜과 소련이 지도의 북쪽, 남쪽 또는 동쪽으로 운행하는 비전향 철도 노선으로 전환한 철도의 보급선을 추적해야 한다. 공급 부족은 움직임과 전투 요소를 절반으로 줄였지만, 그것만으로 제거되는 것은 아니다.

날씨는 역사적으로 변한다. 비, 진흙, 그리고 완전한 겨울은 연속적으로 이동 허용량과 전투력을 잠식한다.

항공 규칙이나 명령 규칙은 없습니다.

승리 포인트는 적의 부대를 파괴하고 지리적 목표를 달성했을 때 주어진다.

이 게임은 SPI의 가장 크고 정교한 게임 중 하나였다.

게임 규모:
게임 턴: 2일
16진수: 9.6km/6마일
부대: 여단과 군단 연결

게임 인벤토리:
22 x 34" 4색 지도 시트 1개
단일 면 인쇄 카운터 시트(400 1/2" 카운터)
10페이지 분량의 접힌 모스크바 캠페인 폴더
6면 주사위 하나

카드놀이 적합성: 중간
복잡성 수준: 중간
플레이어: 2명 이상
게임 시간: 2-4시간
The Moscow Campaign; Strike and Counterstrike Russia, 1941, is the successor to SPI's earlier treatment of roughly the same events, The Battle of Moscow (originally published in Strategy & Tactics magazine #24).

The Moscow Campaign covers the final German drives on the Russian capital and the first Soviet counteroffensive. The scale is 6 miles per hex and three days per turn. Units (blue Germans and brown Soviets) are predominantly divisions. The Soviets have a few corps, and some German mechanized divisions are replaced by kampfgruppen if eliminated in combat. Though they have "historical" designations, the formations are pretty generic. They display combat factors, movement allowances and NATO symbols. Most formidable are the German 6-8 panzer divisions; most common are the lowly Soviet 1-4 infantry.

Games can begin as early as September 30, 1941, and end as late as December 31st. A variety of starting points, ending points and German orders of battle produce 24 scenarios, four lasting all 31 turns, the rest - centered on the German offensives in early October and late November and the Soviet riposte at the end of the year - 8 turns each.

The four-color map is functional though not an aesthetic gem. It shows cities, rivers, railroads, forests, swamps, lakes, Soviet fortifications and scenario start lines.

Players alternate turns, each having a movement phase, combat phase and second movement phase for mechanized units. Zones of control are "semi-active" (requiring extra movement points to enter or leave but not mandating combat between adjacent enemies). The stacking limit is three units of any size per hex.

The Combat Results Table has the classic Eliminate, Exchange, Retreat outcomes. Overruns during movement are also possible, though they require 11 to 1 odds. Germans must trace supply lines to railroads that have been converted by Eisenbahn Bautruppen, Soviets to unconverted rail lines that run to the north, south or east of the map. Lack of supply halves movement and combat factors but doesn't, by itself, result in elimination.

Weather changes historically. Rain, mud and full winter successively erode movement allowances and combat strengths.

There are no air or command rules.

Victory points are awarded for destroying enemy units and for geographical objectives (possession of Moscow for either side, proximity to Moscow for the Germans, pushing units west of the start line for the Soviets).

When published, this was one of SPI's largest and most sophisticated games.

Game Scale:
Game Turn: 2 days
Hex: 6 miles / 9.6 kilometers
Units: Brigade to Corps

Game Inventory:
One 22 x 34" four-color mapsheet
One single-side printed countersheet (400 1/2" counters)
One 10-page foldout Moscow Campaign folder
One 6-sided die

Solitaire Suitability: Medium
Complexity Level: Medium
Players: 2 or more
Playing Time: 2-4 hours

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