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BGG전체 : 0
0Hegemon: A Wargaming Campaign in Ancient Greece (2021) -
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Andrew Rolph
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아티스트
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인원
게임 소개
헤게몬: 고대 그리스의 전쟁게이밍 캠페인은 기원전 340년경으로 설정되며 그리스를 전쟁터로 두고 페르시아에 맞서 마케도니아를 구한다.
DBA 3.0을 위해 특별히 설계되었지만 약 10~20개의 유닛을 수용하는 다른 규칙 집합에 쉽게 적응할 수 있습니다.
이 캠페인은 그리스의 포인트 투 포인트 지도를 특징으로 한다. 각 순서는 1년을 나타내며, 겨울 행정 단계와 두 번의 선거 운동 시즌으로 구성된다.
작전은 3년에서 5년 동안 지속될 가능성이 높으며(한 해에 작전이 끝날 수도 있지만) 매년 평균 3번 정도 전투를 벌일 가능성이 높다.
겨울 동안 선수들은 그리스 도시 국가들을 다양한 방법으로 매수/봉쇄하고, 다음 해에 군대를 증강하기 위한 새로운 요소들을 구입하는데 예산을 사용한다.
두 번의 캠페인 시즌 동안 플레이어는 지도에서 군대를 이동시켜 적대적인 그리스 국가를 침공한다.
이 캠페인의 승자는 마케도니아나 페르시아가 군대를 계속 주둔시킬 수 없을 때까지 그리스 국가 중 가장 많은 국가와 동맹을 맺거나 최소한 중립을 지키는 사람이 될 것이다.
이 가상의 캠페인을 기본으로 작성되었지만, 캠페인 메커니즘은 플레이어가 운영 지역의 적절한 포인트 투 포인트 맵을 작성하기만 하면 다른 시대와 군대에 이식할 수 있다. 이 기사에는 원래의 캠페인을 변화시킬 수 있는 여섯 가지 방법과 시뮬레이션 될 수 있는 고전 시대의 다른 역사적 충돌을 암시하는 짧은 메모가 포함되어 있다.
이 기사는 14페이지 분량으로 캠페인 지도와 예산 추적 그래픽을 포함하고 있다.
마지막으로 평평한 표면과 30개 정도의 다양한 색상의 주사위를 사용하여 DBA 스타일의 전투를 해결할 수 있는 매우 간단한 방법론을 제시한다. 이를 통해 플레이어는 6~12번의 DBA 배틀에 커밋하지 않고 캠페인 프레임워크를 실험할 수 있다.
—출판사의 설명
DBA 3.0을 위해 특별히 설계되었지만 약 10~20개의 유닛을 수용하는 다른 규칙 집합에 쉽게 적응할 수 있습니다.
이 캠페인은 그리스의 포인트 투 포인트 지도를 특징으로 한다. 각 순서는 1년을 나타내며, 겨울 행정 단계와 두 번의 선거 운동 시즌으로 구성된다.
작전은 3년에서 5년 동안 지속될 가능성이 높으며(한 해에 작전이 끝날 수도 있지만) 매년 평균 3번 정도 전투를 벌일 가능성이 높다.
겨울 동안 선수들은 그리스 도시 국가들을 다양한 방법으로 매수/봉쇄하고, 다음 해에 군대를 증강하기 위한 새로운 요소들을 구입하는데 예산을 사용한다.
두 번의 캠페인 시즌 동안 플레이어는 지도에서 군대를 이동시켜 적대적인 그리스 국가를 침공한다.
이 캠페인의 승자는 마케도니아나 페르시아가 군대를 계속 주둔시킬 수 없을 때까지 그리스 국가 중 가장 많은 국가와 동맹을 맺거나 최소한 중립을 지키는 사람이 될 것이다.
이 가상의 캠페인을 기본으로 작성되었지만, 캠페인 메커니즘은 플레이어가 운영 지역의 적절한 포인트 투 포인트 맵을 작성하기만 하면 다른 시대와 군대에 이식할 수 있다. 이 기사에는 원래의 캠페인을 변화시킬 수 있는 여섯 가지 방법과 시뮬레이션 될 수 있는 고전 시대의 다른 역사적 충돌을 암시하는 짧은 메모가 포함되어 있다.
이 기사는 14페이지 분량으로 캠페인 지도와 예산 추적 그래픽을 포함하고 있다.
마지막으로 평평한 표면과 30개 정도의 다양한 색상의 주사위를 사용하여 DBA 스타일의 전투를 해결할 수 있는 매우 간단한 방법론을 제시한다. 이를 통해 플레이어는 6~12번의 DBA 배틀에 커밋하지 않고 캠페인 프레임워크를 실험할 수 있다.
—출판사의 설명
Hegemon: A Wargaming Campaign in Ancient Greece is set circa 340BCE and pits Macedon against Persia with Greece as the battlefield.
It is specifically designed for DBA 3.0 but is likely to be easily adapted to other sets of rules which cater for battles of around ten to 20 units.
The campaign features a point to point map of Greece. Each turn represents a year and consists of a winter administration phase and two campaign seasons.
Campaigns are likely to last three to five years (although a spectacular failure could see a campaign concluded in a single year) and likely to feature an average of three battles per year.
During winter players spend their budget to bribe/persuade Greek city states in a variety of ways to make them amenable to a player's plans and to buy new elements to reinforce armies in the following year.
During each of the two campaign seasons players move their army or armies on the map and invade hostile Greek states, the armies of which are played by the opposing player.
The winner of the campaign will be the player who allies the greatest number of Greek states, or at least renders them neutral, by the time either Macedon or Persia cannot field an army sufficiently strong to continue.
Although written with this specific hypothetical campaign as its basis, the campaign mechanisms are portable to other eras and armies, with the requirement only that the player create an appropriate point to point map of the area of operations. The article includes half a dozen ways in which to vary the original campaign and brief notes suggesting other historical conflicts of the classical period which might be simulated.
The article is fourteen pages long and incorporates a campaign map and a budget tracking graphic.
Finally it also presents a very simple methodology for resolving battles in a DBA style using any flat surface and 30 or so dice of different colours. This will allow the player to experiment with the campaign framework without committing himself to six to twelve DBA battles.
—description from the publisher
It is specifically designed for DBA 3.0 but is likely to be easily adapted to other sets of rules which cater for battles of around ten to 20 units.
The campaign features a point to point map of Greece. Each turn represents a year and consists of a winter administration phase and two campaign seasons.
Campaigns are likely to last three to five years (although a spectacular failure could see a campaign concluded in a single year) and likely to feature an average of three battles per year.
During winter players spend their budget to bribe/persuade Greek city states in a variety of ways to make them amenable to a player's plans and to buy new elements to reinforce armies in the following year.
During each of the two campaign seasons players move their army or armies on the map and invade hostile Greek states, the armies of which are played by the opposing player.
The winner of the campaign will be the player who allies the greatest number of Greek states, or at least renders them neutral, by the time either Macedon or Persia cannot field an army sufficiently strong to continue.
Although written with this specific hypothetical campaign as its basis, the campaign mechanisms are portable to other eras and armies, with the requirement only that the player create an appropriate point to point map of the area of operations. The article includes half a dozen ways in which to vary the original campaign and brief notes suggesting other historical conflicts of the classical period which might be simulated.
The article is fourteen pages long and incorporates a campaign map and a budget tracking graphic.
Finally it also presents a very simple methodology for resolving battles in a DBA style using any flat surface and 30 or so dice of different colours. This will allow the player to experiment with the campaign framework without committing himself to six to twelve DBA battles.
—description from the publisher
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