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BGG랭킹
BGG전체 : 14315
WARGAMES : 2389
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
120-240 분
-
연령
14+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.33 / 5
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디자이너
Mike Nagel
-
아티스트
-
인원
게임 소개
돈 오브 배틀(Dawn of Battle)은 기원전 1500년부터 기원후 1500년까지 또는 3000년의 전투 기간 동안 플레이어들이 역사적 전투를 재조명할 수 있는 6진법 전쟁 게임이다. 플레이어들은 크세르크세스, 알렉산더 대왕, 율리우스 시저, 살라딘, 그리고 윌리엄 월러스를 포함한 역사의 위대한 지휘관들의 역할을 맡는다.
게임 시스템은 간단하며 액션으로 가득 차 있는데, 플레이어들이 군대를 조종하고 적을 공격할 수 있는 활성화 포인트를 제공하기 때문이다. 군대의 지휘가 좋을수록 이동, 집결, 공격에 대한 유연성이 높아진다.
또한 시나리오에서의 무료 전개, 야만인 요금, 명령 제어 및 충동성, 코끼리 공황 및 무작위 사건을 다루는 추가 규칙도 포함된다.
각 20개의 시나리오는 역사적 전투에 참여한 각 군대의 성향을 나타낸다. 부대에는 다양한 유형의 보병(호플리테스, 마케도니아 팔랑크스 포함), 기병(전차와 기마 궁수 포함), 미사일 부대(투석기, 장궁, 심지어 초기 화약 무기 포함), 코끼리 및 전투차와 같은 특수 부대들이 포함된다.
게임’의 주 엔진은 명령, 무작위로 결정된 행동 결과, 근거리 전투로 구성된다. 또한, 액션 카드는 플레이어가 게임 경험의 서술뿐만 아니라 유닛’ 능력을 향상시키기 위해 사용할 수 있는 특수 효과를 제공한다. 액션 덱은 결코 반복되지 않는 경험에서 전투를 해결할 수 있는 독특한 수단을 제공합니다.
-디자이너의 설명
게임 시스템은 간단하며 액션으로 가득 차 있는데, 플레이어들이 군대를 조종하고 적을 공격할 수 있는 활성화 포인트를 제공하기 때문이다. 군대의 지휘가 좋을수록 이동, 집결, 공격에 대한 유연성이 높아진다.
또한 시나리오에서의 무료 전개, 야만인 요금, 명령 제어 및 충동성, 코끼리 공황 및 무작위 사건을 다루는 추가 규칙도 포함된다.
각 20개의 시나리오는 역사적 전투에 참여한 각 군대의 성향을 나타낸다. 부대에는 다양한 유형의 보병(호플리테스, 마케도니아 팔랑크스 포함), 기병(전차와 기마 궁수 포함), 미사일 부대(투석기, 장궁, 심지어 초기 화약 무기 포함), 코끼리 및 전투차와 같은 특수 부대들이 포함된다.
게임’의 주 엔진은 명령, 무작위로 결정된 행동 결과, 근거리 전투로 구성된다. 또한, 액션 카드는 플레이어가 게임 경험의 서술뿐만 아니라 유닛’ 능력을 향상시키기 위해 사용할 수 있는 특수 효과를 제공한다. 액션 덱은 결코 반복되지 않는 경험에서 전투를 해결할 수 있는 독특한 수단을 제공합니다.
-디자이너의 설명
Dawn of Battle is a hex-and-counter wargame allowing players to refight historical battles from roughly 1500 BCE to 1500 CE or 3000 years of combat. Players take the roles of the great commanders of history, including Xerxes, Alexander the Great, Julius Caesar, Saladin, and William Wallace.
The game system is straight-forward and action-packed, as players depend upon the quality of their army’s leadership to provide activation points allowing them to maneuver their armies and strike against the enemy. The better an army’s command, the more flexibility it has to move, rally, and attack.
Also included are supplementary rules that cover free deployment in scenarios, barbarian charges, command control and impetuousity, elephant panic, and random events.
Each of the twenty included scenarios indicate the disposition of each army that engaged at that historical battle. Units include a variety of infantry types (including hoplites and the Macedonian phalanx), cavalry (including chariots and mounted archers), missile units (including slingers, longbows, and even early gunpowder weapons), and special units such as elephants and war wagons.
The game’s primary engine is comprised of an action deck used to determine command, the randomly determined outcomes of actions, and melee combat. Additionally, action cards provide special effects that players can use to enhance their units’ abilities as well as the narrative of the gaming experience. The action deck provides a unique means of resolving a battle in an experience that will never be duplicated.
-description from designer
The game system is straight-forward and action-packed, as players depend upon the quality of their army’s leadership to provide activation points allowing them to maneuver their armies and strike against the enemy. The better an army’s command, the more flexibility it has to move, rally, and attack.
Also included are supplementary rules that cover free deployment in scenarios, barbarian charges, command control and impetuousity, elephant panic, and random events.
Each of the twenty included scenarios indicate the disposition of each army that engaged at that historical battle. Units include a variety of infantry types (including hoplites and the Macedonian phalanx), cavalry (including chariots and mounted archers), missile units (including slingers, longbows, and even early gunpowder weapons), and special units such as elephants and war wagons.
The game’s primary engine is comprised of an action deck used to determine command, the randomly determined outcomes of actions, and melee combat. Additionally, action cards provide special effects that players can use to enhance their units’ abilities as well as the narrative of the gaming experience. The action deck provides a unique means of resolving a battle in an experience that will never be duplicated.
-description from designer
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