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BGG랭킹
BGG전체 : 1720
ABSTRACTS : 65
STRATEGY : 892 -
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인원
2-5 명
BGG추천: 2-5 명 -
게임시간
45-45 분
-
연령
14+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.18 / 5
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디자이너
Michael Schacht
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아티스트
Matthew Mizak
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인원
게임 소개
게다가 그들은 이와리의 세계를 걸었다. 그 어느 때보다도 그들은 그 정신을 구현하고 그 땅을 형성했다. 그들은 지구의 관리인이다. 우주를 숨쉬게 하는 다섯 명의 타이탄. 이와리에는 많은 사람들이 살고 있지 않고, 대륙 전체의 문명도 없다. 인류는 숲, 툰드라, 그리고 사막에 흩어져 사는 초기 단계에 있다.
이제 우리는 조상의 조국을 떠나 미지의 광활한 지역을 탐험하며 다른 종족을 만나고 지식, 문화, 지혜를 교류했다. 우리의 여정 속에서 우리는 모두 타이탄과 조화롭게 살아가고, 비록 우리에게서 멀지만 그들이 우리의 운명을 결정한다. 그들이 우릴 창조했는지 아니면 우리가 창조했는지 알 수 없어
이와리는 선수들이 먼 땅을 돌아다니며 보드의 5개 지역으로 정착지를 넓혀 자신의 정체성을 찾는 여러 부족을 대표하는 추상적인 유로게임이다. 게임에서 플레이어는 두 가지 다른 행동을 위해 카드를 사용한다:
1) 텐트를 치고 그들의 정착지를 5개의 다른 지역으로 확장하여 각 지역에 점수를 매기는 주요 게임을 진행하십시오.
2) 타이탄과 유대감을 형성하여 지역에 배치하고 인접 지역의 토템 수에 따라 점수를 획득합니다.
게임 중 플레이어는 첫 번째 카드 사이클이 종료된 후 각 지역에 다수의 텐트를 보유하여 작은 특전을 부여하고 점수를 획득하는 미션을 완료할 수 있다. 게임이 끝나면 플레이어가 만든 두 개의 인접 지역 및 정착지에 있는 자연의 토템과 함께 대다수의 텐트가 다시 채점된다(즉, 보드의 도로 중 하나를 따라 연속해서 4개 이상의 텐트).
이와리는 마이클 샤흐트의 새로운 전략 레이어, 부족 플레이어 보드, 자신만의 규칙을 가진 다른 맵, 게임에 추가할 수 있는 모듈, 그리고 독특한 협동 및 솔로 모드를 추가함으로써 상을 받은 게임인 Web of Power를 다시 상상한다.
이제 우리는 조상의 조국을 떠나 미지의 광활한 지역을 탐험하며 다른 종족을 만나고 지식, 문화, 지혜를 교류했다. 우리의 여정 속에서 우리는 모두 타이탄과 조화롭게 살아가고, 비록 우리에게서 멀지만 그들이 우리의 운명을 결정한다. 그들이 우릴 창조했는지 아니면 우리가 창조했는지 알 수 없어
이와리는 선수들이 먼 땅을 돌아다니며 보드의 5개 지역으로 정착지를 넓혀 자신의 정체성을 찾는 여러 부족을 대표하는 추상적인 유로게임이다. 게임에서 플레이어는 두 가지 다른 행동을 위해 카드를 사용한다:
1) 텐트를 치고 그들의 정착지를 5개의 다른 지역으로 확장하여 각 지역에 점수를 매기는 주요 게임을 진행하십시오.
2) 타이탄과 유대감을 형성하여 지역에 배치하고 인접 지역의 토템 수에 따라 점수를 획득합니다.
게임 중 플레이어는 첫 번째 카드 사이클이 종료된 후 각 지역에 다수의 텐트를 보유하여 작은 특전을 부여하고 점수를 획득하는 미션을 완료할 수 있다. 게임이 끝나면 플레이어가 만든 두 개의 인접 지역 및 정착지에 있는 자연의 토템과 함께 대다수의 텐트가 다시 채점된다(즉, 보드의 도로 중 하나를 따라 연속해서 4개 이상의 텐트).
이와리는 마이클 샤흐트의 새로운 전략 레이어, 부족 플레이어 보드, 자신만의 규칙을 가진 다른 맵, 게임에 추가할 수 있는 모듈, 그리고 독특한 협동 및 솔로 모드를 추가함으로써 상을 받은 게임인 Web of Power를 다시 상상한다.
Evermore have they walked the world of Iwari. Evermore have they embodied its spirit and shaped its lands. They are stewards of the earth. Five Titans that make the cosmos breath. On Iwari, there are no teeming masses, no continent-wide civilizations. Humanity is in its infancy, living in scattered tribes in forest, tundra, and desert.
Now we have left our ancestral homelands to explore the vast uncharted regions, encountering other fellow tribes and exchanging knowledge, culture and wisdom. In our journey, we all live in harmony with the Titans, and though distant to us, they decide our fate. And yet only we don't know if they created us, or we created them.
Iwari is an abstract-like Eurogame in which players represent different tribes looking for their identity by traveling around far lands and expanding their settlements into five different regions on the board. In the game, players use cards for two different actions:
1) Place tents and expand their settlements into five different regions on the board in a majority game that scores on each territory.
2) Construct nature totems to bond with the Titans by placing them on regions and score points based on the totem majorities in adjacent territories.
During the game, players can complete missions that grant small perks and score points by having the majority of tents in each territory after the end of the first card cycle. At game end, the majority of tents will be scored again, along with the majorities of nature totems in two adjacent regions and settlements that players have created (i.e., four or more tents in an uninterrupted sequence along one of the roads on the board).
Iwari reimagines the award-winning game Web of Power by Michael Schacht by adding new layers of strategy, tribe player boards, different maps with their own set of rules, modules that can be added to the game, and unique co-operative and solo modes.
Now we have left our ancestral homelands to explore the vast uncharted regions, encountering other fellow tribes and exchanging knowledge, culture and wisdom. In our journey, we all live in harmony with the Titans, and though distant to us, they decide our fate. And yet only we don't know if they created us, or we created them.
Iwari is an abstract-like Eurogame in which players represent different tribes looking for their identity by traveling around far lands and expanding their settlements into five different regions on the board. In the game, players use cards for two different actions:
1) Place tents and expand their settlements into five different regions on the board in a majority game that scores on each territory.
2) Construct nature totems to bond with the Titans by placing them on regions and score points based on the totem majorities in adjacent territories.
During the game, players can complete missions that grant small perks and score points by having the majority of tents in each territory after the end of the first card cycle. At game end, the majority of tents will be scored again, along with the majorities of nature totems in two adjacent regions and settlements that players have created (i.e., four or more tents in an uninterrupted sequence along one of the roads on the board).
Iwari reimagines the award-winning game Web of Power by Michael Schacht by adding new layers of strategy, tribe player boards, different maps with their own set of rules, modules that can be added to the game, and unique co-operative and solo modes.
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