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BGG랭킹
BGG전체 : 13158
ABSTRACTS : 710
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-3 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
8+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.36 / 5
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디자이너
Josh Raab
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아티스트
Chris Hernandez
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인원
게임 소개
그리스 도시의 호플리테스 병사들을 지휘하세요. 적진을 밀어내고 격파합니다. 승리를 위해 연합군의 공격을 준비하라. 하지만 측면을 조심하라!
니카는 고대 그리스 지리학 및 전쟁에서 영감을 받아 두 가지 핵심 메커니즘에 기반을 두고 있다. 피스는 측면이나 뒤에서 공격받으면 보드에서 떨어질 수 있지만, 전면에서는 그럴 수 없다. 라우팅된 피스는 동작의 대가로 보드로 다시 모일 수 있습니다. 당신의 조각들이 서로 인접해 있고 같은 방향으로 마주 보고 있다면 함께 움직이거나 회전할 수 있고, 당신의 팔랑크스가 그들보다 깊다면 당신이 마주하고 있는 적을 밀어낼 수 있다.
4개의 도시가 있다. 아테네(흰색)와 메시네(파란색)는 스파르타(빨간색)와 테베(검은색)에 대항하여 동맹을 맺고 있다. 동맹은 서로 처음부터 시작하며, 동맹의 영토 한복판에 있는 승리 영역에 조각을 가져옴으로써 승리합니다. 각 2개 도시 연합은 단독 또는 파트너와 함께 플레이할 수 있으므로 게임은 2명, 3명, 4명의 플레이어를 지원할 수 있다.
모든 플레이어는 양쪽에 적을 두며, 전방 사이의 행동과 피스의 분배를 전략적으로 그리고 종종 전술적으로 고려하게 된다. 책략, 타이밍, 조정, 희생이 모두 전략의 핵심 요소이다.
디자이너 Josh Raab은 말합니다.니카는 고대 그리스어로 정복자라는 뜻이다. 니카의 개념은 내가 아테네에서 유학하고 있을 때 꿈에서 떠올랐습니다. 그 규칙들은 거의 2년간의 시험을 거치면서 연마되었다. 판자 모양과 핵심 역학은 고대 그리스 지리와 전쟁에서 영감을 받았다. 그리스는 좁은 계곡과 산악 고갯길이 많았는데 때로는 적군과 정면충돌해 말 그대로 전장에서 밀어내는 방법밖에 없었다. 이 오티스모스는 4세기 동안 고대 그리스 전쟁을 지배했던 중보병이었던 호플리테스 군대들 사이의 대부분의 전투의 결정적인 국면이었던 것으로 생각된다.
니카는 고대 그리스 지리학 및 전쟁에서 영감을 받아 두 가지 핵심 메커니즘에 기반을 두고 있다. 피스는 측면이나 뒤에서 공격받으면 보드에서 떨어질 수 있지만, 전면에서는 그럴 수 없다. 라우팅된 피스는 동작의 대가로 보드로 다시 모일 수 있습니다. 당신의 조각들이 서로 인접해 있고 같은 방향으로 마주 보고 있다면 함께 움직이거나 회전할 수 있고, 당신의 팔랑크스가 그들보다 깊다면 당신이 마주하고 있는 적을 밀어낼 수 있다.
4개의 도시가 있다. 아테네(흰색)와 메시네(파란색)는 스파르타(빨간색)와 테베(검은색)에 대항하여 동맹을 맺고 있다. 동맹은 서로 처음부터 시작하며, 동맹의 영토 한복판에 있는 승리 영역에 조각을 가져옴으로써 승리합니다. 각 2개 도시 연합은 단독 또는 파트너와 함께 플레이할 수 있으므로 게임은 2명, 3명, 4명의 플레이어를 지원할 수 있다.
모든 플레이어는 양쪽에 적을 두며, 전방 사이의 행동과 피스의 분배를 전략적으로 그리고 종종 전술적으로 고려하게 된다. 책략, 타이밍, 조정, 희생이 모두 전략의 핵심 요소이다.
디자이너 Josh Raab은 말합니다.니카는 고대 그리스어로 정복자라는 뜻이다. 니카의 개념은 내가 아테네에서 유학하고 있을 때 꿈에서 떠올랐습니다. 그 규칙들은 거의 2년간의 시험을 거치면서 연마되었다. 판자 모양과 핵심 역학은 고대 그리스 지리와 전쟁에서 영감을 받았다. 그리스는 좁은 계곡과 산악 고갯길이 많았는데 때로는 적군과 정면충돌해 말 그대로 전장에서 밀어내는 방법밖에 없었다. 이 오티스모스는 4세기 동안 고대 그리스 전쟁을 지배했던 중보병이었던 호플리테스 군대들 사이의 대부분의 전투의 결정적인 국면이었던 것으로 생각된다.
Command a Greek city's hoplite soldiers. Push and rout enemy lines. Coordinate allied attacks to secure victory, but watch your flanks!
Nika, inspired by ancient Greek geography & warfare, is based around two core mechanisms: facing and formations. Pieces can be routed off the board if attacked from the side or back, but not from the front. A routed piece can rally back onto the board at the cost of an action. Your pieces can move or rotate together in a phalanx if they are adjacent and facing the same way, and you can push back enemies facing you if your phalanx is deeper than theirs.
There are four cities: Athens (white) and Messene (blue) are allied against Sparta (red) and Thebes (black). Allies start across the board from each other, and you win by getting a piece into your victory area in the heart of your ally's territory. Each two-city alliance can be played either solo or with a partner, so the game can support two, three, or four players.
Every player has enemies on both sides, making the distribution of both pieces and actions between fronts a strategic and often tactical consideration. Maneuvering, timing, coordination, and sacrifice are all key elements of strategy.
Says designer Josh Raab, "Nika is the ancient Greek word for 'conquer'. The concept of Nika came to me in a dream while I was studying abroad in Athens. The rules were honed across nearly two years of testing. The board shape and core mechanics were inspired by ancient Greek geography and warfare. Greece has many narrow valleys and mountain passes, and sometimes the only way to defeat an enemy force was to collide with them head-on and literally push them off the field. This othismos ('shoving') is thought to have been the critical phase of most battles between hoplite armies, who were the heavy infantry that dominated ancient Greek war for four centuries."
Nika, inspired by ancient Greek geography & warfare, is based around two core mechanisms: facing and formations. Pieces can be routed off the board if attacked from the side or back, but not from the front. A routed piece can rally back onto the board at the cost of an action. Your pieces can move or rotate together in a phalanx if they are adjacent and facing the same way, and you can push back enemies facing you if your phalanx is deeper than theirs.
There are four cities: Athens (white) and Messene (blue) are allied against Sparta (red) and Thebes (black). Allies start across the board from each other, and you win by getting a piece into your victory area in the heart of your ally's territory. Each two-city alliance can be played either solo or with a partner, so the game can support two, three, or four players.
Every player has enemies on both sides, making the distribution of both pieces and actions between fronts a strategic and often tactical consideration. Maneuvering, timing, coordination, and sacrifice are all key elements of strategy.
Says designer Josh Raab, "Nika is the ancient Greek word for 'conquer'. The concept of Nika came to me in a dream while I was studying abroad in Athens. The rules were honed across nearly two years of testing. The board shape and core mechanics were inspired by ancient Greek geography and warfare. Greece has many narrow valleys and mountain passes, and sometimes the only way to defeat an enemy force was to collide with them head-on and literally push them off the field. This othismos ('shoving') is thought to have been the critical phase of most battles between hoplite armies, who were the heavy infantry that dominated ancient Greek war for four centuries."
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