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STRATEGY : 93
7.7
러시안 레일로드
Russian Railroads (2013)
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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: 2-4 명
  • 게임시간

    120-120 분

  • 연령

    13+

    BGG추천: 14+
  • 게임 난이도

    3.41 / 5

게임 소개

러시아 철도에서는 플레이어들이 가장 크고 발전된 철도망을 구축하기 위해 흥미진진한 경쟁을 벌인다. 그렇게 하기 위해, 선수들은 그들의 직원들을 다양한 중요한 임무에 임명한다.

간단한 선로의 개발은 플레이어들을 중요한 장소로 빠르게 데려오는 반면, 철도 네트워크의 현대화는 그들의 기계의 효율성을 향상시킬 것입니다. 신형 기관차는 더 먼 거리를 운행하고 공장들은 개선된 기술을 생산한다. 엔지니어가 효과적으로 사용되면, 제국이 경쟁 우위를 점하기 위해 필요로 하는 추가적인 힘이 될 수 있다.

승리를 향한 많은 길이 있습니다. 누가 미래의 전속력으로 달려가고 누가 탈선할 것인가? 누구의 제국이 앞으로의 난관을 극복하고 승리를 거둘 것인가?



게임 요약
플레이어마다 공장을 위한 공간과 3개의 레일 트랙이 있는 자체 보드가 있습니다. 각 트랙에서 트랙 토큰을 사용하여 레일의 진행률을 표시합니다(각 유형 또는 레일에 대해 다른 색상의 마커). 몇 가지 흥미로운 반전:
- 다른 트랙 유형은 특정 순서(검은색, 회색, 갈색, 자연, 흰색)로 구축되어야 합니다. 이후 트랙은 이전 트랙보다 더 이상 진행되지 않을 수 있습니다.
- 각 트랙에서, 트랙 헤드가 전진함에 따라, 새로운 색상의 트랙을 시작하는 기능, 승리 포인트, 보너스 타일 등 여러 임계값을 넘습니다.
- 각 트랙 라인은 엔진 한 개(첫 번째 레일에 대해 두 개)를 연결할 수 있습니다. 즉, 로코(들)의 크기가 실제로 트랙 VP 점수를 얼마나 내리느냐에 따라 결정됩니다.

중앙 이사회는 근로자를 배치하기 위한 모든 위치를 가지고 있다. 각 장소마다 1-3명의 작업자가 필요하다. 5인(또는 2~3인 경기에서는 6인)으로 게임을 시작하는 플레이어들이 번갈아 로케이션을 사용하게 된다. 예를 들어, 다음과 같은 다양한 기능을 제공합니다:
- 1개 이상의 트랙 헤드를 1-3 공간
- 엔진 또는 공장을 획득합니다. 엔진은 레일 라인에 할당되고 공장(타일의 반대쪽)은 공장 라인에 배치됩니다.
- 코인 2개 획득
- 2명의 임시직 노동자를 차례대로 앞질러라
- 엔지니어 획득
- 모든 플레이어가 작업자 배치/사용을 마치면 각 라운드가 종료됩니다. 그런 다음 각 트랙과 공장 라인에 대해 VP 점수를 매깁니다. 각 트랙 라인에서는 로코 레벨만큼 트랙을 따라 멀리 떨어진 공간만 점수를 획득합니다. 각 트랙 유형은 트랙 헤드에서 다음 색상의 트랙이 시작되는 곳까지의 모든 공간에 대해 VP 점수를 매깁니다. 이전에 구축된 트랙 유형(예: 검은색)은 이후의 트랙(예: 흰색)보다 공간/점수가 낮습니다. 각 공장 라인에서 보라색 산업 마커의 위치는 점수가 매겨진 VP 수를 나타냅니다.

7라운드(2-3인 게임에서는 6라운드) 후 게임이 종료됩니다. 대부분의 VP가 승리합니다!

In Russian Railroads, players compete in an exciting race to build the largest and most advanced railway network. In order to do so, the players appoint their workers to various important tasks.

The development of simple tracks will quickly bring the players to important places, while the modernization of their railway network will improve the efficiency of their machinery. Newer locomotives cover greater distances and factories churn out improved technology. Engineers, when used effectively, can be the extra boost that an empire needs to race past the competition.

There are many paths to victory: Who will ride into the future full steam ahead and who will be run off the rails? Whose empire will overcome the challenges ahead and emerge victorious?


Game Summary
Each player has their own board, with space for factories, and 3 rail tracks (to 3 different cities). On each track, use a track token to mark the progression of your rails (different colored marker for each type or rail). Some interesting twists:
- The different track types must be built in a specific order (black, gray, brown, natural, white). Later tracks may never be advanced further on the track than the earlier tracks.
- On each track, as the track head advances, you cross several thresholds that provide awards: the ability to start a new color of track, victory points, bonus tiles, etc.
- Each track line can have one (two for the first rail) engine(s) associated with it; the size of the loco(s) determines how far down the track you actually score VP.

The central board has (almost) all the locations for placing workers. Each location requires 1-3 workers (of one player; played all together). Players, who start the game with 5 workers (or 6 workers, in 2-3 player games), will take turns using a location. These provide a variety of abilities, for example:
- advance 1 or more track heads by 1-3 spaces
- acquire an engine or factory; engines are allocated to rail lines, while factories (the reverse side of the tile) are placed on your factory line.
- earn 2 coins
- take 2 temporary workers
- jump ahead in turn order
- acquire an engineer, which has a unique power and becomes a worker-placement location only for you

Each round ends when all players have passed on placing/using workers. Then, score VP for each track and factory line. On each track line, only spaces as far down the track as the loco level will score. Each track type scores VP for every space from its track head back to where the next color of track starts. Track types built earlier (e.g. black) score less/space than later tracks (e.g., white). On each factory line the position of the purple industry marker(s) show how many VP are scored.

After 7 rounds (or 6 rounds, in 2-3 player games), the game ends; most VP wins!

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1개의 댓글이 있습니다.
별점

평균점수 8.00

    • Lv.23 김파커
    • 2022-05-30 14:05:30

    고인물이 초심자 양학하는 게임
    별점
    8

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