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BGG랭킹
BGG전체 : 202
ABSTRACTS : 6
FAMILYGAMES : 33 -
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
30-45 분
-
연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.06 / 5
-
디자이너
Michael Kiesling
-
아티스트
Chris Quilliams
-
인원
게임 소개
16세기 초에, 마뉴엘 1세는 포르투갈의 가장 위대한 장인들에게 거창한 건물들을 짓도록 의뢰했습니다. 에보라 궁전과 신트라 궁전을 완공한 후, 왕은 왕실의 가장 유명한 사람들을 기리기 위해 여름 정자를 지으려고 했습니다. 이 건축물은 왕실에 걸맞은 솜씨를 가진 가장 뛰어난 장인들을 위해 만들어졌습니다. 안타깝게도, 마뉴엘 1세는 공사가 시작되기 전에 죽었습니다.
아줄: 여름 별장에서, 플레이어들은들은 한 번도 해 본 적 없는 임무를 수행하기 위해 포르투갈로 돌아갑니다. 장인으로서, 당신은 물자를 낭비하지 않도록 세심하게 조심하면서 여름 정자를 만들기 위해 최고급 재료를 사용해야 합니다. 오직 최고만이 포르투갈 왕실을 기리기 위한 도전에 오를 것입니다.
아줄: 여름 별장은 6라운드 동안 지속되며, 각 라운드에서 플레이어들은 타일을 초안하고, 점수를 얻기 위해 각각의 플레이어 보드에 타일을 놓습니다. 여섯 가지 색깔의 타일 각각은 라운드 중 한 번 동안 조커색깔이 됩니다.
각 라운드가 시작될 때, 가방에서 무작위로 타일을 뽑아서 5개, 7개 또는 9개의 공장 각각에 4개의 타일을 다시 채웁니다. 중앙 점수 보드에 있는 10개의 공급 공간을 채우기 위해 필요에 따라 타일을 뽑습니다. 그런 다음 플레이어들은 교대로 타일을 뽑습니다. 공장에 만능 색상이 아닌 모든 타일을 가져다가 보드 옆에 두도록 선택할 수 있습니다. 공장에 조커 타일이 있는 경우 이 중 하나를 선택해야 합니다. 나머지 모든 타일을 테이블 중앙에 배치합니다. 또는 플레이 중앙에서 조커가 아닌 색상의 모든 타일을 가져올 수 있습니다. 조커 타일이 있는 경우 하나의 조커 타일을 선택해야 합니다.
모든 타일을 가져간 후, 플레이어들은 돌아가면서 그들의 개별 보드에 타일을 놓습니다. 각 판에는 별 7개가 그려져 있습니다. 별 위의 각 칸은 1~6 사이의 숫자를 나타내는데, 여섯 개는 단색이고 일곱 개는 각각의 색깔로 구성됩니다. 예를 들어 파란색 5에 타일을 배치하려면 플레이어 보드 옆에서 파란색 또는 조커 타일 5개를 버리고 파란색 타일 1개를 파란색 5 공간에 배치하고 나머지는 폐기 타워에 버려야 합니다. 새로 배치한 타일에 연결된 별 내의 타일마다 1점씩 점수를 받습니다.
게임보드의 기둥, 동상, 창문에 타일을 완전히 둘렀을 경우 중앙 공급공간에서 1~3개의 타일을 가져와 보드 옆에 배치하는 즉시 보너스가 지급됩니다. 라운드가 끝나면 최대 4개의 타일을 다음 라운드로 이동할 수 있습니다. 다른 타일은 버리고 각 타일 당 1점씩 감점합니다.
6라운드가 끝난 후, 당신은 완전히 채운 7개의 별 각각에 대해 보너스를 획득합니다. 또한 값이 1, 2, 3 또는 4인 7개의 공백을 모두 채웠다면하면 보너스를 획득합니다. 남은 타일을 사용하지 않을 때마다 1점을 잃으며 점수가 가장 많은 사람이 이깁니다.
—출판사의 설명
아줄: 여름 별장에서, 플레이어들은들은 한 번도 해 본 적 없는 임무를 수행하기 위해 포르투갈로 돌아갑니다. 장인으로서, 당신은 물자를 낭비하지 않도록 세심하게 조심하면서 여름 정자를 만들기 위해 최고급 재료를 사용해야 합니다. 오직 최고만이 포르투갈 왕실을 기리기 위한 도전에 오를 것입니다.
아줄: 여름 별장은 6라운드 동안 지속되며, 각 라운드에서 플레이어들은 타일을 초안하고, 점수를 얻기 위해 각각의 플레이어 보드에 타일을 놓습니다. 여섯 가지 색깔의 타일 각각은 라운드 중 한 번 동안 조커색깔이 됩니다.
각 라운드가 시작될 때, 가방에서 무작위로 타일을 뽑아서 5개, 7개 또는 9개의 공장 각각에 4개의 타일을 다시 채웁니다. 중앙 점수 보드에 있는 10개의 공급 공간을 채우기 위해 필요에 따라 타일을 뽑습니다. 그런 다음 플레이어들은 교대로 타일을 뽑습니다. 공장에 만능 색상이 아닌 모든 타일을 가져다가 보드 옆에 두도록 선택할 수 있습니다. 공장에 조커 타일이 있는 경우 이 중 하나를 선택해야 합니다. 나머지 모든 타일을 테이블 중앙에 배치합니다. 또는 플레이 중앙에서 조커가 아닌 색상의 모든 타일을 가져올 수 있습니다. 조커 타일이 있는 경우 하나의 조커 타일을 선택해야 합니다.
모든 타일을 가져간 후, 플레이어들은 돌아가면서 그들의 개별 보드에 타일을 놓습니다. 각 판에는 별 7개가 그려져 있습니다. 별 위의 각 칸은 1~6 사이의 숫자를 나타내는데, 여섯 개는 단색이고 일곱 개는 각각의 색깔로 구성됩니다. 예를 들어 파란색 5에 타일을 배치하려면 플레이어 보드 옆에서 파란색 또는 조커 타일 5개를 버리고 파란색 타일 1개를 파란색 5 공간에 배치하고 나머지는 폐기 타워에 버려야 합니다. 새로 배치한 타일에 연결된 별 내의 타일마다 1점씩 점수를 받습니다.
게임보드의 기둥, 동상, 창문에 타일을 완전히 둘렀을 경우 중앙 공급공간에서 1~3개의 타일을 가져와 보드 옆에 배치하는 즉시 보너스가 지급됩니다. 라운드가 끝나면 최대 4개의 타일을 다음 라운드로 이동할 수 있습니다. 다른 타일은 버리고 각 타일 당 1점씩 감점합니다.
6라운드가 끝난 후, 당신은 완전히 채운 7개의 별 각각에 대해 보너스를 획득합니다. 또한 값이 1, 2, 3 또는 4인 7개의 공백을 모두 채웠다면하면 보너스를 획득합니다. 남은 타일을 사용하지 않을 때마다 1점을 잃으며 점수가 가장 많은 사람이 이깁니다.
—출판사의 설명
At the turn of the 16th Century, King Manuel I commissioned Portugal's greatest artisans to construct grandiose buildings. After completing the Palaces of Evora and Sintra, the king sought to build a summer pavilion to honor the most famous members of the royal family. This construction was intended for the most talented artisans — whose skills meet the splendor that the royal family deserves. Sadly, King Manuel I died before construction ever began.
In Azul: Summer Pavilion, players return to Portugal to accomplish the task that never began. As a master artisan, you must use the finest materials to create the summer pavilion while carefully avoiding wasting supplies. Only the best will rise to the challenge to honor the Portuguese royal family.
Azul: Summer Pavilion lasts six rounds, and in each round players draft tiles, then place them on their individual player board to score points. Each of the six colors of tiles is wild during one of the rounds.
At the start of each round, draw tiles at random from the bag to refill each of the five, seven, or nine factories with four tiles each. Draw tiles as needed to refill the ten supply spaces on the central scoring board. Players then take turns drafting tiles. You can choose to take all of the tiles of a non-wild color on a factory and place them next to your board; if any wild tiles are on this factory, you must take one of them. Place all remaining tiles in the center of the table. Alternatively, you can take all tiles of a non-wild color from the center of play; you must also take one wild tile, if present.
After all tiles have been claimed, players then take turns placing tiles on their individual boards. Each board depicts seven stars that would be composed of six tiles; each space on a star shows a number from 1-6, and six of the stars are for tiles of a single color while the seventh will be composed of one tile of each color. To place a tile on the blue 5, for example, you must discard five blue or wild tiles from next to your player board (with at least one blue being required), placing one blue tile in the blue 5 space and the rest in the discard tower. You score 1 point for this tile and 1 point for each tile within this star connected to the newly placed tile.
If you completely surround a pillar, statue, or window on your game board with tiles, you get an immediate bonus, taking 1-3 tiles from the central supply spaces and placing them next to your board. At the end of the round, you can carry over at most four tiles to the next round; discard any others, losing 1 point for each such tile.
After six rounds, you score a bonus for each of the seven stars that you've filled completely. Additionally, you score a bonus for having covered all seven spaces of value 1, 2, 3 or 4. You lose 1 point for each remaining tile unused, then whoever has the most points wins.
—description from the publisher
In Azul: Summer Pavilion, players return to Portugal to accomplish the task that never began. As a master artisan, you must use the finest materials to create the summer pavilion while carefully avoiding wasting supplies. Only the best will rise to the challenge to honor the Portuguese royal family.
Azul: Summer Pavilion lasts six rounds, and in each round players draft tiles, then place them on their individual player board to score points. Each of the six colors of tiles is wild during one of the rounds.
At the start of each round, draw tiles at random from the bag to refill each of the five, seven, or nine factories with four tiles each. Draw tiles as needed to refill the ten supply spaces on the central scoring board. Players then take turns drafting tiles. You can choose to take all of the tiles of a non-wild color on a factory and place them next to your board; if any wild tiles are on this factory, you must take one of them. Place all remaining tiles in the center of the table. Alternatively, you can take all tiles of a non-wild color from the center of play; you must also take one wild tile, if present.
After all tiles have been claimed, players then take turns placing tiles on their individual boards. Each board depicts seven stars that would be composed of six tiles; each space on a star shows a number from 1-6, and six of the stars are for tiles of a single color while the seventh will be composed of one tile of each color. To place a tile on the blue 5, for example, you must discard five blue or wild tiles from next to your player board (with at least one blue being required), placing one blue tile in the blue 5 space and the rest in the discard tower. You score 1 point for this tile and 1 point for each tile within this star connected to the newly placed tile.
If you completely surround a pillar, statue, or window on your game board with tiles, you get an immediate bonus, taking 1-3 tiles from the central supply spaces and placing them next to your board. At the end of the round, you can carry over at most four tiles to the next round; discard any others, losing 1 point for each such tile.
After six rounds, you score a bonus for each of the seven stars that you've filled completely. Additionally, you score a bonus for having covered all seven spaces of value 1, 2, 3 or 4. You lose 1 point for each remaining tile unused, then whoever has the most points wins.
—description from the publisher
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